Ο γυάλινος κόσμος,Τεννεσσή Ουίλλιαμς

Δημοσιεύματα

Κρυφό δωμάτιο / Η Γνώμη της Kulturosupas

Πήγαμε στο θέατρο Αμαλία, είδαμε το "Κρυφό δωμάτιο" της Καρόλ Φρεσέτ, σε σκηνοθεσία της Χριστίνας Χατζηβασιλείου, από τον θίασο της Πειραματικής Σκηνής Τέχνης και λέμε τη γνώμη μας.

Η Γκρέις παντρεύεται τον πάμπλουτο Ερρίκο. Η ζωή τους φαντάζει από κάθε άποψη τέλεια.. με μια μικρή εξαίρεση ! Ο Ερρίκος απαγορεύει στην Γκρέις να μπει σε ένα από τα 28 δωμάτια του σπιτιού τους… αν αυτή ποτέ το κάνει, τα πάντα θα διαλυθούν !

ΣΥΝ (+)

Οι εξαιρετικές ερμηνείες όλου του θιάσου (Κυριάκος Δανιηλίδης, Αθηνά Ευσταθίου, Νανά Παπαγαβριήλ, Μαριέττα Σπηλιοπούλου και η Έφη Σταμούλη)

Και οι 5 πρωταγωνιστές μας εντυπωσίασαν! Ερμηνευσαν με πειστικότητα, βάθος χωρίς υπερβολές. Ήταν μια «καλοκουρδισμένη» ομάδα που με άψογο και «χειρουργικά» ακριβή τρόπο μας παρουσίασαν τους ήρωες του έργου.Οι σωστοί τονισμοί και η δύναμη της φωνής τους μας επέτρεψαν να μην χάσουμε ούτε ατάκα από το έργο. Επιχειρήσαμε να ξεχωρίσουμε κάποιους απ’ όλους, αλλά ήταν τόσο καλοί όλοι τους που θα ήταν άδικο για τους υπολοίπους να το κάνουμε! Τους απολαύσαμε από την αρχή ως το τέλος !

Το ίδιο το έργο που είναι ιδιαιτερα έξυπνο.

Η μητέρα της Γκρέις, η αδερφή της, η υπηρέτρια της έπαυλης και το ζευγάρι των πρωταγωνιστών συνθέτουν ένα πολύ ενδιαφέρον παζλ σχέσεων. Οι φανερές αλλά και οι βαθιά κρυμμένες επιθυμίες του καθενός, τα ωθημένα, τα όνειρα και οι φόβοι τους αποκαλύπτονται στο κοινό, ενώ πάντα μπροστά μας, επικρέμεται, σε όλο το έργο, η απειλή του διλήμματος: Να ανοίξει η Γκρέις την πόρτα ; Και τι θα συμβεί αν την ανοίξει ; Τι κρύβεται στο μικρό δωμάτιο πάνω από την στενή σκάλα;

Η καλά δομημένη σκηνοθεσία της Χριστίνας Χατζηβασιλείου.

Οι παράλληλοι μονόλογοι, η έξυπνη εναλλαγή τους με διαλόγους, η «σφιχτή» δράση, η σιωπές, η παντελής έλλειψη υπερβολών και διάθεσης εντυπωσιασμού αλλά και η σαφήνεια με την οποία παρουσιάζονται τα διλλήματα και οι χαρακτήρες είναι μονο μερικά από τα εύσημα που θέλουμε να αποδώσουμε στη σκηνοθέτη του έργου! Συντόνισε την «ορχήστρα» της αριστοτεχνικά!

Το λειτουργικό σκηνικό (Όλγα Χατζηιακώβου)

Λιτό αλλά έξυπνο. Μας άρεσαν οι «δυο» πόρτες (μια μικρή και μια μεγάλη). Μας εντυπωσίασε ακόμη το έξυπνα σχεδιασμένο κλιμακοστάσιο το οποίο είχε ντουλαπάκια, βρύση(!!) και ένα ολόκληρο δωματιάκι από κάτω του! Είναι τόσο φανερό όταν σε ένα σκηνικό έχει καταναλωθεί σκέψη και προσπάθεια και εμείς στην περίπτωση αυτή τα είδαμε και τα δυο!

Επιτελούς ένα έργο που κράτησε όσο χρειάζεται!

Σε περίπου 90 λεπτά οι συντελεστές του έργου κατάφεραν να μας τα πουν όλα και με το παραπάνω! Μια ακόμη απόδειξη ότι δεν χρειάζεται ένα έργο να έχει χρονικές διαστάσεις «έπους» για να μιλήσει στις ψυχές μας!

Η Πειραματικη Σκηνη….«πεταει»…

Μεταφορικά και κυριολεκτικά, με τις επιλογές και τις παραστάσεις της. Δεν θα επεκταθούμε παλια, αλλά απο περσι κακή παράσταση δεν είδαμε... Σταθερη αξία για θεατρική έξοδο στην πόλη...

ΠΛΗΝ (-)

Ο συντονισμός των φωτισμών των Κέλλυ Εφραιμίδου και Μαρία Λαζαρίδου.

Για να μην παρεξηγηθούμε και οι φωτισμοί μια χαρά ήταν, απλά σε κάποιες στιγμές δεν ακολουθούσαν απόλυτα τον εκάστοτε πρωταγωνιστή που μιλούσε και σε κάποιες άλλες στιγμές θεωρούμε ότι η δράση ήταν ελαφρώς «υποφωτισμένη». Χωρίς να είναι κάτι το τραγικό, θα μπορούσανε να το δούνε ίσως !

ΣΟΥΜΑ (=)

Ποιο είναι το τίμημα της ευτυχίας ; Υπάρχει άραγε ολοκληρωτική ευτυχία χωρίς «αστερίσκους», «εάν» και «εφόσον» ; Ποια είναι τα μυστικά που κρύβει ο καθένας μας και ποσο δικαιούται ένας τρίτος να τα παραβιάζει ; Τελικά, πρέπει να ανοίξει κανείς την πόρτα του «κρυφού δωματίου» ; Με εξαιρετική επιτυχία και συγκινητικές ερμηνείες ο θίασος της Πειραματικής Σκηνής της Τέχνης θέτει τα παραπάνω και αλλά περισσότερα ερωτήματα! Ήταν ένα έργο που μίλησε στην ψυχή μας και πιστεύουμε ότι μπορεί να μιλήσει και στις ψυχές των περισσοτέρων ανθρώπων!

Ανεπιφύλακτα σας προτρέπουμε να πάτε να το δείτε, θα φύγετε προβληματισμένοι και αυτό, όταν το καταφέρνει μια παράσταση, είναι μεγάλο υπόθεση !

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ

8 στα 10

και  ΛΟΙΠΑ...

Οι πρωταγωνιστές χειροκροτηθήκαν έντονα από το κοινό και εμείς αισθανθήκαμε την ανάγκη στην τρίτη υπόκλιση τους, να αφήσουμε την κάμερα στην άκρη και να τους χειροκροτήσουμε και εμείς για το άριστο αποτέλεσμα!

Έντυπο: http://www.kulturosupa.gr

Συντάκτης: Πέτρος Παππάς

Ημερομηνία δημοσίευσης: 19.02.2011

Παράσταση: Το κρυφό δωμάτιο