Στην εξοχή,Μάρτιν Κριμπ

Σαιζόν » 2008-2009 » Στην εξοχή

Στην εξοχή

Μάρτιν Κριμπ, 2000

Ο Ρίτσαρντ και η Κορίν έχουν μετακομίσει πρόσφατα από το Λονδίνο στην εξοχή για να αρχίσουν μια νέα ζωή. Ένα βράδυ ο Ρίτσαρντ, γιατρός στο επάγγελμα, φέρνει στο σπίτι τη Ρεββέκα, μια νεαρή κοπέλα, τη οποία - όπως ισχυρίζεται - βρήκε αναίσθητη στην άκρη του δρόμου... Η πλοκή οργανώνεται σε πέντε σκηνές, με τα τρία πρόσωπα του έργου να μη βρίσκονται ποτέ ταυτόχρονα στη σκηνή. Τα πρόσωπα αυτά, το καθένα με τη δική του μάσκα, επιδίδονται σε παιχνίδια μυαλού και λόγου. Η εξοχή, ως μέρος απομόνωσης, λειτουργεί ως καταλύτης για μια σειρά από επώδυνες αποκαλύψεις. Κι ενώ αρχικά το έργο μοιάζει να είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ, στο τέλος αποκτά μια υπαρξιακή διάσταση που ξαφνιάζει: γιατί, όταν μετά από τα εξοντωτικά παιχνίδια εξουσίας πέσουν οι μάσκες, ο καθένας βρίσκεται γυμνός μπροστά στον εαυτό του, τους φόβους του, τη μοναξιά του. Τρεις ήρωες, τρεις σκιές που μοιάζει να μη διασταυρώνονται στην ουσία ποτέ. Η φυγή - κυριολεκτική ή μεταφορική - δε δίνει λύση στα προσωπικά αδιέξοδα. Κατά τον καβαφικό στίχο, στον οποίο έχει αναφερθεί και ο ίδιος ο Κριμπ, "η πόλις θα σε ακολουθεί".

ΣΟΦΙΑ ΕΥΤΥΧΙΑΔΟΥ

Διανομή

Κορίν
Έφη Σταμούλη
Ρίτσαρντ
Δημήτρης Ναζίρης
Ρεβέκα
Αλεξάνδρα Καζάζου

Συντελεστές

Μετάφραση
Γλυκερία Καλαϊτζή
Σκηνοθεσία
Γλυκερία Καλαϊτζή
Σκηνικά-Κοστούμια
Όλγα Χατζηιακώβου
Μετάφραση
Κοσμάς Εφραιμίδης
Φωτισμοί
Ρίτσαρντ Άντονυ
Δραματολ. συνεργασία
Σοφία Ευτυχιάδου
Οργάνωση παραγωγής
Βασίλης Τζαφέρης

Ο συγγραφέας για την Εξοχή

Σχετικά με την Εξοχή, υπάρχει στο μυαλό μου μια εικόνα που μοιάζει με το ποίημα του Καβάφη Η πόλις, το οποίο λέει ότι όπου και να πας πάντα φέρνεις μαζί σου τα προβλήματά σου. Δεν μπορείς ν' αφήσεις πίσω το μυαλό σου, όυτε το πλέγμα των σχέσεών σου. Παρόλο που το έργο δεν είναι ηθικοπλαστικό, περιέχει αυτό το στοιχείο. Για μένα ήταν σημαντικός ο παραλληλισμός ανάμεσα στην αφηρημένη έννοια της Ιστορίας που αντιπροσωπεύεται από αρχαιολογικά ευρήματα, την ιστορία των ανθρώπων και τέλος την ιατρική σημασία της λέξης ιστορικό. Αυτά τα τρία είδη ιστορίας, λοιπόν, υπάρχουν στο έργο, η ιστορία που μελετά κανείς στα βιβλία, η προσωπική ιστορία των προσώπων και το ιατρικό ιστορικό.

ΜΑΡΤΙΝ ΚΡΙΜΠ